5 november 2010

.



Så var trettio dagar till ända. Nudelmånaden är över och jag har firat med pasta och sojakorv. Så fruktansvärt fredagsglamouröst. Senast i dag fick jag frågan hur det kändes att det äntligen var över. Är jag glad nu när jag slipper nudlarna? Faktum är att jag nog kommer att sakna dem en smula. Sakna att alltid veta att middagen bara är tre minuter bort när jag kommer hem trött med blodsockersvaga ben. Sakna att få mörk choklad skickad till mig från en orolig mamma. Sakna att bli bjuden på pannkakor med ursäkten att jag ju får nudelsoppa till förrätt.

Totalsumman för frukostmat och nudlar under en månad landar på 637,55 kr. Vansinnigt billigt kan tyckas, det har jag mina generösa vänner att tacka för. Nudelprojektet är över och jag vill tacka för mig men också tacka alla er som har läst, skrivit fina kommentarer, peppat och föreslagit rätter jag kan laga.

Det tar dock inte riktigt slut här. Jag har ett annat litet projekt som förhoppningsvis startar snart. Hur och när meddelar jag här. Jag hoppas att ni vill följa med mig dit det bär, även om det bär någon helt annanstans.

4 kommentarer:

sur-anders sa...

vi kommer sakna nudelmånader. (+ kom till stockholm!)

Sofia sa...

Jag kommer att sakna nudelbloggen.
Hoppas det dyker upp något annat snart.

Anonym sa...

Kommer sakna att laga nudlar åt dig. Åk fast på spårvagnen snart igen!

Haettbraliv sa...

sur-anders: Fina du! Klart jag ska komma upp och hälsa på och få lite kvalitetstid med dig! Jag tycker vi får boka in något snart!
Sofia: Tack för dina fina ord. Jag får ta mig i kragen med mitt andra projekt!
Anonym: Du får laga nudlar åt mig ändå om du vill. Eller andra rätter. Vill inte åka fast nåt mer. Ändå cyklar jag utan lyse.