4 oktober 2010

Dag ett

Igår var en svart dag. En helg i sällskap med vänner, hummusmackor, svan-latte och öldans hade redan lämnat märkbara spår i min slitna röda plånbok. Jag hade bannat mig själv och tänkt att det var dags att styra upp mitt liv och min ekonomi. Aldrig kunde jag väl ana att Västtrafik skulle träda in som ett väbehövligt tecken från ovan bara några få timmar senare. Kontoutdraget hade redan gett mig ont i magen och när jag undertecknade avin kändes det som om jag skrev under min egen dödsdom.

Efter att ha gråtit mig till Quasimodoögon och förbannat min egen dumhet bestämde jag mig för att ge mig själv utmaningen att spara så mycket pengar det bara går genom "nudelprojektet". Under en månad blir det således nudlar till lunch och middag. Måndag-söndag. Reglerna är enkla: Jag får köpa frukostmat (endast simpel sådan). I övrigt gäller nudlar och de eventuella godsaker som kan gömma sig i frys och skafferi.

2 kommentarer:

Le sa...

haha vad skönt! du kommer spara så enormt mycket pengar. nu ska jag följa dig och heja på dig! heja heja, du klarar det.

ett tips till nudlar skulle vara att få eller plocka kantareller till. värsta lyx!

/madeleine

Haettbraliv sa...

Hurra för dig och dina fina ord! Nu känner jag mig än mer peppad. Ska absolut se om jag kan få kantareller av någon, det är ju kanske det bästa som finns!