8 oktober 2010

Dag fem


Efter blott tre och en halv timmes nattsömn pallrade jag mig upp och förberedde presentationsklädseln. Sammanfattningsvis kan man säga att den skiljde sig rätt rejält från hur jag brukar se ut. Klassen var chockad att se mig i byxor och en av kommentarerna var: "Du ser ut som en spion, fast på ett mycket bra sätt!". Även Modesty Blaise dök upp i sammanhanget. Hur mycket sanning som ligger i de påståendena vet jag inte, men jag är smärtsamt medveten om att jag har tvättid om sex och en halv timme.
Idag bestod lunchen av nudelsoppa. Jag känner att jag måste skärpa mig vad gäller den kreativa höjden på nudelrätterna. Imorgon blir det därför uppstramning i form av lite nudelinköp i stan. Jag hoppas hitta något spännande att glädja smaklökarna med.


Något som gjorde mig glad var att få ett samtal klockan tre på eftermiddagen med ett erbjudande om att bli bjuden på middag. "Självklart, bara det innefattar nudlar." Nudlar med pesto, majs, paprika, blandade bönor och sesam nuggets är inte att förakta. Särskilt inte i sällskap av en Norrlandsfolle och ett ännu trevligare bordssällskap.

Efter middagen smiddes planer för ett kommande gemensamt bloggprojekt. Jag kan inte säga mer än att det är hemligt. Middagen följdes upp med ett besök på Röda Lejon. Har aldrig varit där tidigare men det är faktiskt en värdig konkurrent till Skål, och det är inget dåligt betyg.
Jag fick beröm för min klänning trots nudelmagen och pratade zombies och andra odöda tingestar.

Strax före midnatt tog vi äntligen tag i våra planerade spökvandringar med en mjukuppvärmning på en liten kyrkogård här i närheten. Trots att vi traskade ett antal varv runt kapellet fick vi inte se några gastar. Kanske fick de prestationsångest?

2 kommentarer:

Anna sa...

Ohoho nya bloggplaner. Vem var det med? Annika? JAG VILL VETA ALLT!

Haettbraliv sa...

Nej, med Hanner! Du får se sen, lilla nyfiken i en strut.