7 oktober 2010

Dag fyra


Idag hade jag verkligen noll inspiration. Som väl var gällde det bara maten. I stället har jag lagt all min mat-angst åt sidan och koncentrerat mig på att skriva vackra ord om motorcyklar. Det är tur att jag har så mycket mer inspiration på skrivarfronten. Faktum är att jag känner mig riktigt peppad inför dagens presentation. Riktigt lika peppad på den svarta, ålaskinnstajta presentationsklänningen är inte magen. Idén måste ha slagit mig i någon form av parallell tidsålder. Jag provade den nyss och fnissade högt åt nudelmagen. Det fodralet kan jag fetglömma, för att citera J.

Bilden ovan visar min lunch. Igår kände jag mig inte tillräckligt hardcore för att prova J:s förslag: nudlar med crunchy müsli (ej söt). Idag genomgick jag eldprovet med min hemmagjorda müsli med lönnsirap och får erkänna att jag blev positivt överraskad. Det kan ha varit lepinbrödet som spelade mina smaklökar ett spratt, men jag låter det bero.

Jag ämnar försöka testa samtliga av era receptförslag, men jag anar att det finns fler där ute som sitter och trycker på fabulösa nudelrecept. Dela med er, vet jag! Ska jag bli med nudelmage för er skull så vill jag njuta maximalt under tiden.

3 kommentarer:

annika sa...

Undrar om min lepinmage gillar ålskinnetajt..

Jag tror ändå på det där. Blanda gojsigt med ogojsigt. Vaniljlass med havregryn är det godaste någonsin. Nudlar och Glass? Nee..

Anonym sa...

vad är en nudelmage?

Haettbraliv sa...

Annika: Det ser ut som om den gillar det. Eller så håller den bara tyst och uppför sig. Ja. vaniljglass och havregryn är ju ljuvligt...men marängsviss med nudlar? Hm.
Earlyinnovember: Ett sånt där "snabba kolhydrater-put". Lite som en gravidbula, fast inte så smickrande.