26 oktober 2010

Dag tjugoett och tjugotvå

Under söndagen imponerade jag stort på mig själv när jag och J lyckades räkna ett helt gäng uppgifter inför ekonomitentan på fredag. Vi jäste där vi satt i hennes kök och drack kaffe medan vi funderade på täckningsbidrag och diverse kalkyler och insåg att vi är rätt bra ändå. Som så ofta urartade det hela med märkliga youtubeklipp men vi höll oss tills vi var klara med viktigheterna, vilket ändå är bra.

Igår efter förmiddagens sista ekonomilektion och lite kalkylerande kände jag mig särskilt inspirerad och beordrade att jag och H skulle laga mina efterlängtade nudelcrêpes. Vis av tidigare misstag (exempelvis nudellasagnen) bestämde jag mig för att inte ha alltför höga förväntningar. Det verkar vara nyckeln till att lyckas med det här projektet.

Jag gjorde pannkakor enligt måtten 2,5 dl vetemjöl, en nypa salt, 3 ägg, 6 dl mjölk och lite smält smör och gräddade dem som vanligt. Under tiden kokade jag nudlarna. Fyllningen fick bli nudlar, kidneybönor, majs och lite kvarbliven röd pesto. Sedan var det skjuts in i ugnen, där de glimmade likt spjuveraktiga kopulerande sälar.



Är du som jag otålig och hungrig så väntar du bara några minuter och sedan är de färdiga att avnjutas!



Kvällen avslutades med den eminenta zombiefilmen Fido. Perfekt måndag.

4 kommentarer:

ELISE sa...

"Sedan var det skjuts in i ugnen, där de glimmade likt spjuveraktiga kopulerande sälar."

Hahahahaha. *dör*

Haettbraliv sa...

Hi hi! Märkligt formulerat blev det.

julia å sa...

Sälkommentaren är en av de bästa hittils

Haettbraliv sa...

Julia: hi hi! Söt!