31 oktober 2010

Dag tjugofem och tjugosex

Torsdag och fredag var dåliga dagar rent matmässigt. Förutom ett väldigt gott hopkok så blev det nudlar som de är mest i mitt sällskap, med en liten pöl av hett vatten längst ner i skålen och massor av krydda ovanpå. Förutom panikartat slutspurtsplugg bjöd torsdagen på regnpromenad och första avsnittet av zombieserien The Walking Dead. Jag var fast efter några få minuter.

Fredagen började alldeles för tidigt för min smak med ekonomitenta. En labil miniräknare och en stor caffè latte senare var den äntligen klar, och jag passade på att hålla A sällskap i väntan på att min vän D skulle anlända till stan.

Efter en nudelmåltid (nåväl, D slapp faktiskt) mötte vi upp några till på Red Lion för eftertentaöl. Eftersom nudelkosten har sänkt toleransen tog jag det extra lugnt och kvällen avslutades sedvanligt med att en obehaglig man kom fram och pratade med oss. Vad är det för fel på folk?

Nu planerar jag som bäst för hur jag ska fira när nudelprojektet väl är slut. En fantastiskt dekadent måltid med många rätter är nog målet. Jag tror att jag har spikat desserten men de andra rätterna känns desto klurigare. Vad har ni för lyxiga och goda vegetariska förslag?

2 kommentarer:

ELISE sa...

Pestopizza, min senaste besatthet i matväg.

Haettbraliv sa...

Men är det verkligen gott? Antar att det slår thaipizzan åtminstone!