21 oktober 2010

Ohygglig tomatbaserad styggelse, även kallad nudellasagne


Lasagnen var oroväckande enkel att tillaga och jag avråder vänligt men bestämt alla försök att efterlikna den ohyggliga nudellasagnen, men någon frågade efter receptet och så här gjorde jag:

1. Ugnen på, kanske 225 grader ungefär. Sedan kokade jag tomatsås på billigaste tomattetran någonsin. Russo heter den och kostar 3,95 kr, hittas bland annat på Willys och Hemköp. Sedan åkte diverse godsaker i: Salt, peppar, chiliflingor, en gnutta socker och lite balsamvinäger.
Under tiden tinade jag ett gäng gröna ärtor och broccolibuketter som låg bortglömda i frysen.

2. Först lade jag grönsakerna i en oljad gratängform, hällde över lite tomatsås, lade en nudelportion ovanpå och täckte sedan allt med resten av tomatsåsen. Slutligen rev jag över lite grevéost.

Det må se ganska gott ut, men något gick fel. Kanske var det de billiga krossade tomaterna, kanske de näringsrika nudlarna. Lagas på egen risk, gärna med ett visst mått av desperation i botten.

3 kommentarer:

ELISE sa...

Det krävs mod för att tillaga och äta en nudellasagne!

Haettbraliv sa...

Det krävs det sannerligen!

Anonym sa...

Gjorde en tomatsås på krossade tomater-körsbärstomater-mycke lök och en blandning keso-cheddarkrydda, varvade med nudlar in i ugnen 180 grader ca 25 min blev kanongott😃👍