23 oktober 2010

Dag sjutton, arton och nitton


De senaste dagarna har bestått av högt och lågt i matväg. Mest medellågt får väl sägas. Jag testade nudlar med stekt ägg som några läsare tipsade om, vilket säkert hade varit en delikatess om jag inte hade fått för mig att piffa upp det hela med lite sweet chili-sås. Lärdomen jag drog av detta var att sweet chili inte passar till allt.

Däremellan har jag ångestat över alla ekonomirelaterade saker jag måste lära mig till tentan på fredag, nojat över min trötthet och provat Chisan. Jag som trodde att Kan Jang var det absoluta bottennappet kunde inte ha mer fel, Chisan är kanske det vidrigaste jag någonsin har provat. Som en blandning mellan Fernet och Jägermeister ungefär, med inslag av träsk.

Jag har även förberett mig mentalt för den svåraste biten av nudelmånaden: Slutspurtens elva dagar. Nu har jag nämligen inte mycket till tillbehör kvar i frys och skafferi. Därför fick fredagslunchens nudelsoppa sällskap av chili- och kimchikryddan som halvt om halvt tog kål på mig förra veckan. Utspädd i en nudelsoppa fungerade den dock utmärkt.

4 kommentarer:

bikerella J sa...

tur du blir matad med lite soppa o paj ibland ;)

Haettbraliv sa...

Jag vet att du är en feeder i hemlighet!

Sofia sa...

Heja dig.
Ägg och nudlar lät ju inte så dumt faktiskt.
Själv är jag mitt i mellan jobb, så det här med ett nudel/havregrynsgröt-projekt kanske kommer att bli aktuellt för mig också.

Haettbraliv sa...

Nej, bara du kryddar bättre än jag gjorde:)