15 oktober 2010

Dag tio


Ni minns kanske att jag inhandlade en vegetarisk mix på Hung fat? I onsdags kväll var det dags att prova den, och eftersom jag inte vågade göra det själv så fick H vara med. Man kan också se det som att jag ville bjuda igen lite efter all mat och alla matlådor jag fått av honom.

Den vegetariska mixen är alltså en påse med glasnudlar och allehanda mystiska tillbehör som någon slags orangegula långa saker (troligtvis det där som man får till vegetarisk sushi ibland, vad nu det är?), påsar med torkade svampar och något som liknade oliver, men som vid provsmakning visade sig vara någon form av torkade bär. De smakade som en blandning mellan fikon, russin och dadlar. Dessutom fick man en påse med någon slags lav. Kort sagt en märklig blandning men ack så tjusig, som ni ser här ovan.
Priset ligger i det något högre segmentet, 16,50 kr fick jag ge för påsen.



Än tjusigare blev den i färdigt tillstånd. Här i sällskap med stekt ägg och sweet chilisås (frånvarande när fotot togs). Det var en helt okej måltid, men jag och H misstänker att det behövs lite invänjning för att kunna uppskatta den vegetariska mixen till fullo.

Egentligen vill jag inte visa mig svag men det var en tung dag i nudelns tecken. Vissa dagar vill man bara ha något annat att tugga på. Dock ska jag inte klaga, för jag har aldrig ätit så mycket snabba kolhydrater och har heller aldrig blivit bjuden på så mycket som nu.

När jag kom hem konstaterade jag med en suck att kaffet var slut. Kanske kan jag passa på att vänja mig av med det också när jag ändå är igång?

2 kommentarer:

ELISE sa...

åh, ser ju helt gott ut!
ang. vegetarisk sushi... tänker du kanske på inarizushi? dvs, friterad tofu.

Haettbraliv sa...

Ja! Det måste vara det jag tänker på.
Och den vegetariska mixen var faktiskt inte helt fel, jag är ju svag för glasnudlar.