5 oktober 2010

Dag två


Foto:
Anna

Så var det dags för lunch dag två. Nu är det lägligt att berätta om en regel jag glömde nämna igår då jag dikterade vad som gällde: jag får ta emot matallmosor från vänner, men bara om de innehåller nudlar. Jag får även ta emot allmosor i form av fika, men endast om det bjuds på godsaker hemma hos andra. Jag måste trots allt få någon form av mellanmål, eller hur?

Min vän H var god nog att skicka med mig en matlåda igår efter att vi klarat spelet Limbo. Jag kunde därför avnjuta en sumblim nudelwokslunch med broccoli, kidneybönor och mozzarella. Helt klart en hit, särskilt i kombination med bästa gruppen.

Efter diskussioner om högt och lågt (ganska mycket lågt får erkännas) slank jag med de andra ner på stan. En av mina stora brister är mitt omättliga behov av att fönstershoppa på nätet. Jag spanade runt på Zara efter alla fina plagg jag sett på hemsidan, men blev mest besviken. Och sugen på nudlar, så jag åkte hem.



Med Pulp som enda sällskap tillredde jag sedan min nudelmiddag (fast utan den tillhörande orientaliska kryddpåsen som den uppmärksamme läsaren Nils så snällt påpekade innehåller köttarom). Jarvis stämma är dock inget dåligt sällskap och det var inte heller tillbehören till mina nudlar: jordnötsbiff, ärtor, de sista tre körsbärstomaterna, sweet chili-sås och torkade tranbär. Jag hade hoppats att de torkade tranbären skulle tillföra en extra dimension. Det gjorde de inte.

5 kommentarer:

Ninja sa...

OKi nytt försök med kommentar.

När det fram mot slutet tryter i skafferiet så kan man för att få lite mer fibrer o tuggmotstånd blanda i crunchy myssli i (inte söt). Funkar asbra på fjället

Jo... sa...

Härligt projekt! Hur gör man jordnötsbiffar? Det låter rysligt gott!

Hälsningar och pepp!
/En som råkade klicka sig hit

Albatrossen sa...

Oxå nyfiken på jordnötsbiffarna. Lycka till med din japanska månad.
/En annan som klickade sig in här av en slump

Haettbraliv sa...

Julia: Jag hade tänkt testa din variant idag, men kände mig inte tillräckligt hardcore.

Jo & Labo: Tack för peppen! Jag får erkänna att jordnötsbiffarna är köpta. Tror märket heter Ekko gourmet. Jag hittade dem på Ica. De har även Lemon masala burger och någon mer variant, de får jag testa när nudelmånaden är över.

Jo... sa...

Aha... det måste jag testa! Kämpa på med nudlarna!